71-oji kelionės diena. Adelaide - Melburnas II diena

Kristina: Važiavimas tęsiasi toliau. Ankstyvą rytą nespėjus dar prabusti mes kaip lunatikai susipakuojam daiktus, pavalgom pusryčius ir vėl užmiegam autobuse. Šį kartą skubame link Ramiojo vandenyno - pasitikti Saulę tekant. Vairuotojas skuba, bet be reikalo, nes Saulės taip ir nematėm, nes buvo debesuota diena.
   Diena nusimato daug važiavimo "Great Ocean road", tai kelias kuris tęsiasi 243 kilometrų arti vandenyno pakrantės ir tai vienas iš populiaresnių Australijos lankomų objektų. Pakrantė pritraukia mėgėjus surf'inti bei mėgėjus pasigrožėti klinčių sudarytomis skulptūromis. Skulptūrų tikrai daug, bet deja jos yra greitai besikeičiančios dėl vandens, bangų, vėjo erozijos. Uoliena susisluoksniavo prieš daugelį metų iš gyvūnų liekanų, augalų, koralų, kriauklių dėl to uoliena yra porėta ir labai nestabili. Lyjant lietui iš viršaus vanduo persigraužia į uolienos vidų ir ji tampa nestabili pradeda trupėti arba atskilinėja didžiuliai luitai. Dėl to nepatariama artinti arti skardžio, nes tai pavojinga gyvybei.
   Pirmasis mūsų susitikimas su Ramiuoju vandenyno ir pačiomis skulptūromis, kurios turi savo pavadinimus ir savas istorijas. Sustojame keliom minutėm prie "bay of island". Kadangi diena buvo apsiniaukusi ir labai vėjuota visi sušalę bėga iš autobuso spaudžia fotoaparato mygtukus ir lekia atgal.

"bay of island"

Antrasis sustojimas buvo "bay of martyrs".
"bay of martyns"
  Trečiasis sustojimas jau įdomesnis, nes galima nusileisti iki vandens lygio ir apžiūrėti kaip vanduo sugebėjo išdailinti įvairias formas, tunelius, arkas. Pavadinimas - " The Grotto".
"The Grotto"
  Ketvirtas sustojimas dar įdomesnis už kitą, nes gidas mums papasakojo pikantišką istoriją apie šią vietą pavadinimu " London bridge".
"London bridge"
   1990 metais viena porelė, o gal meilužiai ? Atvyko į svarbią konferenciją Australijoje, bet jie nutarė, kad įdomiau būtų laiką praleisti ne konferencijoje, o pasivažinėti "Great Ocean road" keliu. Porelė nusprendė nutraukti porą gerų kadrų štai šitoje vietoje (kur uoliena su arka). Jiems besimėgaujant gražiais vaizdais ėmė ir įgriuvo "London bridge" dalis, kuris jungėsi su žemynu. Atvykus žurnalistų sraigtasparniams , norintiems užfiksuoti šį įvykį, porelė ėmė slėpti savo veidus nuo kamerų. Vėliau pasirodė, kad jie tikrai meilužiai atvykę į konferenciją Melburne.

Pakrantės kelias tikrai ilgas, tad lekiame toliau iki dviejų paskutinių sustojimų, kurie yra vieni iš pagrindinių šio kelio objektų. Vienas iš jų"Loch art george". Jau čia norisi ir ilgiau pasilikti, nepaisant didelio šaltoko vėjo. Daug stačių uolų, suformuotų vandens ir vėjo pagalba, bei mažyčiai pliažiukai traukia mūsų dėmesį. Kai stovi prie kranto, jautiesi toks mažas prieš visą tai.

Gidas papasakojo vieną istoriją, kaip netoli šių krantų sudužo vienas laivas ir išgyveno tik porą žmonių. Būtent vienas vaikinas išsigelbėjo ir išgelbėjo vieną merginą iš turtingos šeimos. Po to įvykio vaikinas tapo garsenybe ir didvyris visam gyvenimui.
   Ir tikriausiai pagrindinis lankomas "Great Ocean Road" objektas yra "12 apaštalų".
"The Twelve Apostles"
Pirminis vietos pavadinimas buvo "Kiaulė ir paršeliai" :) Nežinau dėl ko taip pavadino, bet turbūt patys susiprotėję davė šventesnį pavadinimą. Tuo labiau, kad stačių uolų būdavo būtent 12. Sakau būdavo, nes dabar jų likę tik 8, nes erozija daro savo, o vanduo nugriauna šias didžiules uolas.
Buvo duota mums tik 40 minučių, tad apėjom viską greitai padarydami keletą nuotraukų. Norėjosi nusileisti į apačioj esantį paplūdimį, bet reiktų čia kokios pusę dienos pasimėgauti šia vieta. Turistų čia didžiulė masė, bet vietos irgi daug, tad viens kitam nemaišo, na nebent į kadrą papuola fotkinant :) Vietą galima apžiūrėti ir sraigtasparniu. Ar verta mokėti 120 USD už 10 min skrydžio čia klausimas. Iš mūsų tokių turtuolių neatsirado.
   Atlikę šios dienos misiją ir apžiūrėję pagrindinius lankomus objektus dar užsukome į vieną parkelį, kuriame koalos sėdi medžiuose ir valgo savo vienintelį maistą - eukalipto lapus.

O aplinkui pilna įvairiaspalvių papūgų, kurios nebijo visiškai turistų ir jeigu turi vieną kitą sausainį, tai apstoja tave ir vaikšto ant galvos, pečių bei rankų. Gavome labai teigiamų emocijų. Linksmą video galite pasižiūrėti čia...
   Melburną pasiekėme pačiu laiku, nes dar turėjome porą valandų užkąsti iki naktinio autobuso į Sidnėjų. Gaila, kad taip susidėliojo laikas ir negalėsime apžiūrėti Melburno, matėme miestą tik per autobusiuko langus. Pasirodė labai gražus europietiškas miestas, kuris jau artimiausiu metu turėtų aplenkti Sidnėjų pagal gyventojų skaičių ir tapti didžiausiu Australijos miestu. Autobusu važiuosim visą naktį apie 12 valandų, tad išsimiegoti net nesitikim.